Reklama

Umów się wygodnie do ZUS-u na dostępny dzień i godzinę

20/11/2025 08:33

Planując wizytę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można uniknąć oczekiwania w kolejce i zostać obsłużonym w ustalonym czasie. Wystarczy umówić się na spotkanie z wyprzedzeniem, wybierając dogodny termin.

- Nasi klienci rzadko korzystają z tej możliwości, przez co niepotrzebnie tracą czas na czekanie w kolejce, aż zostaną zaproszeni do okienka. Wystarczy wcześniej umówić się na spotkanie i samodzielnie wybrać dogodny termin i godzinę wizyty. Są na to dwa sposoby. Pierwszy z nich to rejestracja elektroniczna za pośrednictwem PUE/eZUS dla osób, które posiadają indywidualny profil na Platformie Usług Elektronicznych. Drugi sposób dotyczy osób, które mają ograniczony dostęp do internetu lub nie posiadają jeszcze profilu na PUE/eZUS. Ci klienci mogą umówić spotkanie z pracownikiem telefonicznie – informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie podlaskim.

 

Zarezerwuj wizytę przez PUE/eZUS

Rezerwacja wizyty elektronicznie przez PUE/eZUS jest bardzo prosta. Należy zalogować się na swój profil ogólny i wybrać opcję [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Następnie klient wskazuje miejsce spotkania, czyli jednostkę ZUS-u, w której chce umówić wizytę oraz temat rozmowy. Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany.

 

- Po wybraniu tematu sprawy na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępnymi terminami rezerwacji wizyt. Pierwszy termin, który można zarezerwować w oddziale ZUS w Białymstoku rozpoczyna się od godziny 8:20, a ostatni kończy na godzinie 14:40. W poniedziałki dostępne są również późniejsze godziny – aż do 16:40. Warto pamiętać, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wystarczy na PUE /eZUS w zakładce [Wizyty] wybrać opcję [Przegląd i anulowanie rezerwacji]– wyjaśnia rzeczniczka.

 

Zarezerwuj wizytę telefonicznie

Klienci, którzy nie posiadają jeszcze konta na Platformie Usług Elektronicznych, mogą umówić wizytę telefonicznie. Aby zarezerwować spotkanie z pracownikiem Zakładu w Oddziale ZUS w Białymstoku lub w jego podległych jednostkach (w Augustowie, Bielsku Podlaskim, Hajnówce, Siemiatyczach, Sokółce, Suwałkach, Wysokiem Mazowieckiem, Zambrowie, Łomży i Kolnie), należy zadzwonić pod numer 86 278 21 78.

 

Podczas rezerwacji wizyty należy podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dowodu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz rodzaju sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Należy również określić dzień i godzinę spotkania. Na podany numer telefonu klient otrzyma wiadomość SMS z informacjami o terminie wizyty oraz numerem rezerwacji. Numer ten należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS-u. Od 2 stycznia 2026 r. we wszystkich salach obsługi klientów zostanie skrócony czasu dostępności biletów. W poniedziałki bilet będzie można pobrać do godz. 16:45, a od wtorku do piątku do godz. 14:45.

 

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do