Reklama

Kontrowersje wokół otwarcia nowego dworca w Raciborach

18/10/2022 12:18

Wczorajsze uroczyste otwarcie nowego dworca kolejowego w Raciborach (gm. Sokoły) wywołało pewne kontrowersje co do jego użyteczności podczas trwającej modernizacji linii kolejowej Warszawa – Białystok. W tym temacie uaktywniło się kilku polityków Koalicji Obywatelskiej, a także w odpowiedzi – partii rządzącej. O co konkretnie chodzi?

Wczoraj, 17 października w Raciborach odbyło się uroczyste otwarcie nowo wybudowanego dworca kolejowego. W wydarzeniu, które oficjalnie nazywało się „briefingiem prasowym poświęconym otwarciu nowego dworca kolejowego na stacji Racibory”, poza mediami, wzięli udział jeden z pełnomocników PiS w Podlaskiem senator Jacek Bogucki, Starosta Wysokomazowiecki Bogdan Zieliński, Wójt Gminy Sokoły Józef Zajkowski oraz Wojciech Zabłocki pełnomocnik zarządu PKP S.A. ds. inwestycji. Inwestycja kosztowała około 3,7 mln złotych i została zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Zadanie dofinansowano ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

 

 

Oficjalne otwarcie nowego dworca wzbudziło pewne kontrowersje wśród niektórych polityków. Jeszcze tego samego dnia w mediach społecznościowych pojawił się wpis zastępcy prezydenta Białegostoku Rafała Rudnickiego (KO), który twierdził, że „nie można przyjechać i odjechać z niego pociągiem”.

 

 

 

Chcąc zweryfikować przekazane przez zastępcę prezydenta Białegostoku informacje, skontaktowaliśmy się w tej sprawie z biurem PKP S.A.

 

- Nowy budynek dworca na stacji Racibory położony jest przy modernizowanej obecnie linii kolejowej Warszawa – Białystok, będącej częścią międzynarodowej trasy Rail Baltica. Na stacji Racibory cały czas zatrzymują się pociągi pasażerskie, co bardzo łatwo można sprawdzić w rozkładzie jazdy, dostępnym m.in. na stronie rozkład-pkp.pl. Nowy dworzec Racibory został zlokalizowany w pewnej odległości od „starych peronów” i „starego dworca”, co wynika z tego, że w ramach modernizacji prowadzonej przez PKP PLK linii perony będą przesunięte na wysokość nowego dworca. Obydwie inwestycje są w stosunku do siebie komplementarne. Do czasu zakończenia inwestycji do „starych peronów” prowadzi dojście tymczasowe. - przekazał nam Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami.

 

 

Z rozkładu jazdy opublikowanego na podanej przez PKP stronie wynika, że zdecydowana większość połączeń ze stacji Racibory to autobusowa komunikacja zastępcza – na cztery połączenia trzy z nich są autobusowe. Jednak faktem jest to, że przy nowo otwartym dworcu nie zatrzymują się na razie żadne pociągi.

 

Do całej sprawy zaczęli odnosić się politycy zarówno Platformy Obywatelskiej, jak i partii rządzącej. Ci pierwsi wyśmiewają zasadność otwierania dworca, z którego nie odjeżdżają pociągi, natomiast ci drudzy politykom opozycji zarzucają rozsiewanie fake newsów.

 

 

 

Warto dodać, że na początku bieżącego miesiąca od tweeta zastępcy prezydenta Białegostoku Rafała Rudnickiego, który pochwalił się w nim wybudowaniem miejskiego szaletu za kwotę 430 tys. zł, w mediach społecznościowych rozpętała się ogólnopolska „burza medialna” dotycząca kwoty wydanej na tę inwestycję.

 

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do