Reklama

Zamiast inwestycji, stracone oszczędności. Mieszkanka powiatu oszukana na zdalny pulpit

26/04/2022 15:33

Policjanci nieustannie ostrzegają przed oszustami, którzy działają metodą "na zdalny pulpit”. 59-latka, chcąc kupić akcje jednego z koncernów paliwowych, zainstalowała wskazaną przez oszustów aplikację. W efekcie kobieta straciła ponad 9 tysięcy złotych.

W ubiegły piątek, 22 kwietnia do KPP w Wysokiem Mazowieckiem zgłosiła się 59-latka, która przekazała policjantom, że straciła z konta ponad 9 tysięcy złotych. Dodała, że oszuści, wykorzystując jej dane, dokonali kilku transakcji bankowych na jej szkodę.

- "Jak ustalili policjanci, do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który twierdził, że jest przedstawicielem jednego z koncernów paliwowych. Rozmówca dodał, że chce jej przedstawić atrakcyjną ofertą dotyczącą kupna akcji tej firmy. Twierdził, że to okazja, jakich mało. Kobieta uwierzyła w historię oszusta i przelała tysiąc złotych na wskazane przez niego konto. Następnie, 59-latka zainstalowała na swój telefon aplikację any desk. Oczywiście polecił jej to rzekomy przedstawiciel koncernu. Po kilku godzinach, kiedy mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego zalogowała się na swoje koncie zrozumiała, że miała do czynienia z oszustem." - przekazała oficer prasowa KPP w Wysokiem Mazowieckiem st. asp. Anna Zaremba.

 

W wyniku oszustwa kobieta straciła ponad 9 tysięcy złotych. 

Policja nieustannie ostrzega i przypomina, że oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych, a internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku.

 

Pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania. Jeśli jakikolwiek „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Podobnie jest w przypadku, kiedy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania. W takim przypadku rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do