
W budowie są już dwa odcinki tzw. małej obwodnicy Wysokiego Mazowieckiego, między DK66 a ulicą Ludową. Mocno zaawansowane roboty trwają na całej długości pierwszego etapu nowobudowanej drogi.
Na odcinku o długości ok. 1,1 km między ulicą Podlaską a ulicą Warszawską leżą już pierwsze grube warstwy asfaltowej podbudowy. Brakuje tam jeszcze warstwy masy bitumicznej ścieralnej. Ponadto wzdłuż jezdni pierwszego etapu inwestycji zamontowano już słupy oświetleniowe. Wcześniej wykonano sieć wodociągową, sanitarną, a także kanalizację deszczową.
Jeżeli chodzi o trwające prace, to niedawno, od strony drogi krajowej nr 66, zaczęto układanie kostki chodnikowej. W kolejce do wykonania czeka jeszcze m.in. wylanie masy bitumicznej pod ścieżkę rowerową.
Zobacz także:
Pierwszy etap, związany z budową ciągu Warszawska – Podlaska, rozpoczął się w 2020 roku. Koszt tego zadania to 9 mln 400 tys. 400 zł, z czego 4 mln zł pochodzi z dofinansowania z Narodowego Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcą jest firma Strabag sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie.
Przypomnijmy, że trwa także realizacja drugiego etapu tej dużej inwestycji drogowej Miasta, polegający na budowie drogi od ul. Podlaskiej do ul. Ludowej. Prace na tym odcinku, prowadzone przez firmę Unibep S.A. z Bielska Podlaskiego, rozpoczęły się pod koniec minionego roku. Zakres prac jest podobny do tego, z pierwszego etapu. Jednak w ramach tego zadania dodatkowo wykonanych będzie 35 miejsc parkingowych dla samochodów ciężarowych oraz most na rzece Brok. Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2021 – 2023, a jej koszt to 13 mln 647 tys. 181 zł 63 gr.
W trzecim etapie tej dużej inwestycji wybudowany ma zostać odcinek od ulicy Ludowej do Alei Niepodległości.
Finalnie, po zrealizowaniu wszystkich trzech etapów, powstanie nowa droga o długości ok. 2,5 km wraz z chodnikami z kostki betonowej oraz ścieżką rowerową o nawierzchni bitumicznej po zachodniej stronie miasta, która połączy drogę krajową nr 66 na wlocie do miasta od strony Zambrowa z odcinkiem wylotowym z miasta poprzez włączenie w istniejącą drogę Aleję Niepodległości. Będzie to zatem swego rodzaju mini obwodnica Wysokiego Mazowieckiego, która znacząco odciąży miasto od ruchu pojazdów ciężarowych, bowiem dojazd do największego zakładu pracy w regionie - Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita - będzie możliwy bez przejeżdżania przez centrum Wysokiego Mazowieckiego.
W galerii zdjęć do tego artykułu możecie zobaczyć aktualny stan robót.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie