Reklama

Rail Baltica: Trwa modernizacja 71-km odcinka Czyżew-Białystok [foto]

Coraz bardziej widoczne są prace przy ogromnej inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego – modernizacji odcinka Czyżew – Białystok, który jest częścią międzynarodowej trasy Rail Baltica.

Latem ubiegłego roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Czyżewem i Białymstokiem z unijnego programu CEF „Łącząc Europę”. Budowa nowych stacji i przystanków, ponad 70 km nowych torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym sprawi, że z Białegostoku do Warszawy można będzie dojechać w mniej niż 90 minut. Inwestycja warta jest ponad 3,3 mld zł.

 

Jak informuje PKP PLK S.A., w Szepietowie postępuje przebudowa stacji. Widoczna jest już konstrukcja nowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczną komunikację. W budowie jest także nowy wiadukt drogowy. Kierowcy będą mogli korzystać z niego na początku przyszłego roku.

 

Intensywne prace prowadzone są także w Czyżewie. Tam roboty obejmują perony, a także wymieniane są podkłady, tory i sieć trakcyjna. Ciężki sprzęt pracuje tam także przy budowie wiaduktu kolejowego, który powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 690. Kolej wybuduje też tunel pod linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 63.

 

W sumie na podlaskim odcinku międzynarodowej trasy Rail Baltica, między Czyżewem i Białymstokiem, zmodernizowanych zostanie 6 stacji i 12 przystanków, które zyskają nowoczesne perony z systemem informacji pasażerskiej, nowe wyposażenie i udogodnienia da osób o ograniczonej mobilności.

 

Ze względu na prace ruch pociągów odbywa się po jednym torze. W związku z tym za siedem pociągów regionalnych oraz dwa dalekobieżne obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Niektóre pociągi dalekobieżne będą się zatrzymywać dodatkowo na wszystkich przystankach na odcinkach Szepietowo – Białystok i Szepietowo – Łapy.

Mieszkańcy gminy Nurzec-Stacja zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi do Warszawy i Gdyni

PKP PLK S.A. przekazało, że od stycznia na stacji Nurzec w sąsiednim powiecie siemiatyckim będą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne przewoźnika PKP Intercity. Dodatkowy postój na odcinku między Siemiatyczami i Czeremchą ułatwi codzienne dojazdy. Od nowego roku wrócą też połączenia pasażerskie Czeremcha – Siemianówka. Mieszkańcy dojeżdżający do szkoły i pracy będą mogli korzystać z dwóch par pociągów dziennie.

 

Warto dodać, że w tym roku zakończyła się kompleksowa przebudowa dworca kolejowego w Jabłoni Kościelnej (gm Nowe Piekuty). Podróżni mogą tam korzystać z odnowionego, bardziej komfortowego i nowoczesnego obiektu.

Fot. PKP PLK S.A.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do