
Coraz bardziej widoczne są prace przy ogromnej inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego – modernizacji odcinka Czyżew – Białystok, który jest częścią międzynarodowej trasy Rail Baltica. Po jej zakończeniu mieszkańcy Czyżewa i Szepietowa zyskają sprawniejsze podróże koleją z dostępnych peronów oraz bezkolizyjne przejazdy nad torami. Zobaczcie na zdjęciach, jak wygląda przebieg robót w Czyżewie.
Latem ubiegłego roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Czyżewem i Białymstokiem. Budowa nowych stacji i przystanków, ponad 70 km nowych torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym sprawi, że z Białegostoku do Warszawy można będzie dojechać w mniej niż 90 minut. Inwestycja warta jest ponad 3,3 mld zł.
Na podlaskim odcinku Rail Baltica prace prowadzone są od granicy województwa do stacji Racibory. W Czyżewie roboty obejmują perony, a także wymieniane są tam podkłady, tory i sieć trakcyjna. Ciężki sprzęt pracuje tam także przy budowie wiaduktu kolejowego, który powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 690. Kolej wybuduje też tunel pod linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 63.
Korzyści także dla Szepietowa
W Szepietowie, podobnie jak na 5 stacjach i 12 przystankach między Czyżewem a Białymstokiem mieszkańcy i pasażerowie zyskają lepszy dostęp do kolei. Na stacji będą dwa nowe wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Przewidziano rozwiązania gwarantujące dostosowanie obiektów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Dla bezpieczeństwa podróżnych, przejście w poziomie szyn zastąpione będzie trasą prowadzącą pod torami na perony. Ustawione będą wiaty i ławki. Wyświetlacze i nagłośnienie zapewnią stały dostęp do informacji o pociągach.
- „Na stacji w Szepietowie zapewniony jest stały dostęp do pociągów z peronu tymczasowego. Podróże odbywają się według ustalonego rozkładu jazdy. Obok torów widać już nowe słupy, na których rozwieszana będzie sieć trakcyjna. Wykonawca usuwa konstrukcje starych peronów i zbędne zabudowania stacyjne. Układane są instalacje niezbędne do obsługi przebudowanej trasy. Pracuje ciężki sprzęt. Przygotowywany jest teren do dalszych prac torowych oraz budowy dwóch wiaduktów nad torami.” - informuje PKP PLK S.A.
Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią przejazdy w poziomie torów przy ul. Mazowieckiej i Przemysłowej. Kolej zapewnia, że komunikację w mieście poprawi również budowa dróg dojazdowych wzdłuż torów. Mieszkańcom ul. Kolejowej chodniki mają zapewnić dogodne dojścia do posesji.
Odcinek z Czyżewa do Białegostoku jest ostatnim modernizowanym fragmentem trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku. Jest to także fragment międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica, która ma połączyć Warszawę z Kownem, Rygą, Tallinem i Helsinkami. Polski odcinek ma długość ponad 370 kilometrów.
Przypomnijmy, że 17 września o szczegółach tej ogromnej inwestycji mówili na peronie w Czyżewie Małgorzata Jarosińska–Jedynak - Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, Andrzej Bittel - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Ewa Karasińska - dyrektor CUPT, Anna Bogucka - burmistrz Czyżewa oraz prezes PKP Polskich Linii Kolejowych – Ireneusz Merchel. Poniżej videorelacja z tego wydarzenia:
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, przedstawiającej aktualne postępy prac przy modernizacji linii kolejowej na terenie Czyżewa.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie