Reklama

Rail Baltica: Nowe szyny i słupy trakcyjne w Czyżewie i Szepietowie [foto]

26/03/2021 13:17

Coraz bardziej widoczne są prace przy ogromnej inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego – modernizacji odcinka Czyżew – Białystok, który jest częścią międzynarodowej trasy Rail Baltica. Po jej zakończeniu mieszkańcy Czyżewa i Szepietowa zyskają sprawniejsze podróże koleją z dostępnych peronów oraz bezkolizyjne przejazdy nad torami. Zobaczcie na zdjęciach, jak wygląda przebieg robót w Czyżewie.

Latem ubiegłego roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Czyżewem i Białymstokiem. Budowa nowych stacji i przystanków, ponad 70 km nowych torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym sprawi, że z Białegostoku do Warszawy można będzie dojechać w mniej niż 90 minut. Inwestycja warta jest ponad 3,3 mld zł.

 

Na podlaskim odcinku Rail Baltica prace prowadzone są od granicy województwa do stacji Racibory. W Czyżewie roboty obejmują perony, a także wymieniane są tam podkłady, tory i sieć trakcyjna. Ciężki sprzęt pracuje tam także przy budowie wiaduktu kolejowego, który powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 690. Kolej wybuduje też tunel pod linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 63.

 

Korzyści także dla Szepietowa

W Szepietowie, podobnie jak na 5 stacjach i 12 przystankach między Czyżewem a Białymstokiem mieszkańcy i pasażerowie zyskają lepszy dostęp do kolei. Na stacji będą dwa nowe wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Przewidziano rozwiązania gwarantujące dostosowanie obiektów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Dla bezpieczeństwa podróżnych, przejście w poziomie szyn zastąpione będzie trasą prowadzącą pod torami na perony. Ustawione będą wiaty i ławki. Wyświetlacze i nagłośnienie zapewnią stały dostęp do informacji o pociągach.

 

- „Na stacji w Szepietowie zapewniony jest stały dostęp do pociągów z peronu tymczasowego. Podróże odbywają się według ustalonego rozkładu jazdy. Obok torów widać już nowe słupy, na których rozwieszana będzie sieć trakcyjna. Wykonawca usuwa konstrukcje starych peronów i zbędne zabudowania stacyjne. Układane są instalacje niezbędne do obsługi przebudowanej trasy. Pracuje ciężki sprzęt. Przygotowywany jest teren do dalszych prac torowych oraz budowy dwóch wiaduktów nad torami.” - informuje PKP PLK S.A.

 

Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią przejazdy w poziomie torów przy ul. Mazowieckiej i Przemysłowej. Kolej zapewnia, że komunikację w mieście poprawi również budowa dróg dojazdowych wzdłuż torów. Mieszkańcom ul. Kolejowej chodniki mają zapewnić dogodne dojścia do posesji.

 

Odcinek z Czyżewa do Białegostoku jest ostatnim modernizowanym fragmentem trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku. Jest to także fragment międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica, która ma połączyć Warszawę z Kownem, Rygą, Tallinem i Helsinkami. Polski odcinek ma długość ponad 370 kilometrów.

 

Przypomnijmy, że 17 września o szczegółach tej ogromnej inwestycji mówili na peronie w Czyżewie Małgorzata Jarosińska–Jedynak - Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, Andrzej Bittel - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Ewa Karasińska - dyrektor CUPT, Anna Bogucka - burmistrz Czyżewa oraz prezes PKP Polskich Linii Kolejowych – Ireneusz Merchel. Poniżej videorelacja z tego wydarzenia:

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, przedstawiającej aktualne postępy prac przy modernizacji linii kolejowej na terenie Czyżewa.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do