
Kontynuowane są roboty na podlaskim odcinku międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica. W Białymstoku budowane są trzy nowe perony, zadaszenie i przejście podziemne. Na linii postępują także budowy bezpiecznych dwupoziomowych skrzyżowań na terenie powiatu wysokomazowieckiego.
Rail Baltica to największa inwestycja kolejowa realizowana obecnie na terenie województwa podlaskiego i jedna z największych w kraju. Inwestycja o wartości 3,4 mld zł jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Z okien przejeżdżających pociągów widać postęp prac przy budowie bezkolizyjnych skrzyżowań między Czyżewem i Białymstokiem. W ostatnim czasie na budowach wiaduktów nad torami rozpoczęły się roboty przy układaniu specjalnych zbrojonych belek, po których prowadzone będą jezdnie. Specjalne dźwigi ułożyły już belki między innymi na wiaduktach w Czyżewie, Dąbrowie-Łazach, Jabłoni-Dąbrowie i Porośli-Kijach.
- Dwupoziomowe skrzyżowania dróg z torami zwiększają bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Kierowcy korzystają już z wiaduktów nad torami w Uhowie i Szepietowie.” - poinformował nas Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Łącznie na szlaku Czyżew – Białystok zaplanowano budowę lub modernizację 17 wiaduktów drogowych, 8 kolejowych, 2 tuneli drogowych, 14 przejść podziemnych oraz 10 mostów kolejowych.
W stolicy województwa podlaskiego na stacji kolejowej prace koncentrują się obecnie przy budowie trzech peronów, zadaszenia i przejścia podziemnego. Układane są nowe tory i montowana sieć trakcyjna. Białystok jest największą stacją na polskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica, co przekłada się na szeroki zakres robót.
Kolejny etap prac wymaga wprowadzenia od czwartku (20 kwietnia) zmian w organizacji ruchu pieszych na stacji. Zamknięta zostanie kładka w przedłużeniu ul. św. Rocha. Wytyczone będzie nowe dojście do peronów, prowadzące od dworca PKS, przez część drugiej kładki, na peron nr 4 i dalej istniejącym przejściem w poziomie szyn. Nowa droga zostanie oznakowana, na stacji zawisły już banery wskazujące zmieniony sposób dojścia.
- Zmieniona organizacja ruchu to rozwiązanie tymczasowe, niezbędne ze względu na toczące się prace. Przewidziane jest do jesieni tego roku. Docelowo kładki na stacji zastąpi tunel wyposażony w schody ruchome i windy. Wygodne przejście będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i zapewni bezpieczną komunikację pomiędzy peronami a budynkiem dworca. - informuje Tomasz Łotowski.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Zakończenie prac na stacji Łapy i Białystok planowane jest na 2024 r.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie