
Na stacji w Czyżewie trwają intensywne prace przy modernizacji trasy Czyżew – Białystok, która jest częścią linii Rail Baltica – transeuropejskiego korytarza transportowego, która połączy torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki.
Budowa nowego wiaduktu, a także przebudowa istniejącego nad ulicą Nurską, wiele prac w terenie, nowe perony i przejścia podziemne – prace trwające przy modernizacji linii Czyżew – Białystok odbywają się na wielu płaszczyznach. Aktualnie roboty prowadzone są m.in. przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Nurską (DK 63), nad ciekami wodnymi w pobliżu wsi Czyżew Ruś-Kolonia czy w pobliży miejscowości Siennica-Pietrasze, gdzie powstaje wiadukt nad drogą gminną.
- Perony są w 90 procentach wykonane i trwają prace na przejściu podziemnym, które są już praktycznie na ukończeniu. Robimy tylko wyjście na drugą stronę miasta. Wejścia na perony, schody są już przygotowane także w grudniu osiągniemy pełną funkcjonalność stacji Czyżew – powiedział Krzysztof Pietras Dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od wiosny br. w Czyżewie pracuje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe systemy. Budowane skrzyżowania bezkolizyjne znacząco poprawią zarówno komfort mieszkańców miasta i okolic, jak również bezpieczeństwo.
- Kierowcy bez czekania przed rogatkami dojadą do stacji i południowej części miasta. Dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ok. 1 km nowej drogi przewidziany jest 3,5 m trakt. Roboty prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów. Wykonawca stawia podpory. Ciężki sprzęt pracuje przy budowie dróg, które połączą ul. Szkolną z ul. Ciechanowiecką – informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Zdecydowana większość prac prowadzonych na linii Czyżew – Białystok przebiega zgodnie z harmonogramem. PKP PLK S.A. Przewiduje, że opóźnienia w realizacji inwestycji pojawią się na stacji Łapy oraz stacji Białystok.
Jak mówi Krzysztof Pietras z PKP PLK S.A. Postęp prac jest bardzo widoczny.
- Postęp prac jest bardzo widoczny, szczególnie teraz, zarówno na stacji Czyżew, stacji Szepietowo. Rozpoczęliśmy prace na stacji Łapy, trwają prace na szlaku w Raciborach. Tam został otworzony bardzo potężny front robót – podkreśla Krzysztof Pietras.
To właśnie w Raciborach w ubiegły poniedziałek otwarto nowy dworzec kolejowy, które wywołało pewne kontrowersje.
Na 70-kilometrrowym odcinku Czyżew – Białystok równolegle trwają prace na 6 stacjach i 12 przystankach.
- Prace widać na mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. Zmienia się stacja Łapy. Wykonawca przygotowuje nowe obiekty. Usunięty został stary peron. Demontowane są wyeksploatowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W miejscu przejazdu na ul. ppłk. Nilskiego - Łapińskiego przygotowywany jest teren pod budowę wiaduktu kolejowego – tłumaczy Tomasz Łotowski.
W Łapach i dzielnicy Łapy Osse powstać mają dwa wiadukty drogowe oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne.
W Szepietowie podróżni mogą korzystać już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są także perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica. W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji, a w Uhowie nad Narwią powstaje konstrukcja drugiego mostu kolejowego.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie