Reklama

Odwołaj e-wizytę w ZUS jeśli nie możesz z niej skorzystać

04/11/2020 23:49

E-wizyty działają już w całym kraju, a w Białymstoku od 29 października. Przedstawiamy kilka ważnych porad i wskazówek, z których warto skorzystać podczas rezerwacji lub rezygnacji z wideoporady.

W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną wideokonsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS w całym kraju.

 

- „Jeśli mamy umówioną e-wizytę w ZUS, a coś nam ważnego wypadło albo już jej nie potrzebujemy, pamiętajmy, by zrezygnować z wideoporady, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny.” – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

 

W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z wideoporady.

 

- „Nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemy pozbawiamy inne osoby możliwości skorzystać z nowej usługi.” - wyjaśnia rzeczniczka.

 

Jak działa e-wizyta

Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty Zakład przekazuje link do rezygnacji z zaplanowanego spotkania, jeśli klientowi coś wypadło, albo już go nie potrzebuje. Apelujemy, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie. Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach, a od 4 listopada można je umówić w całej Polsce. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem.

 

- „Tematy rozmów są bardzo zróżnicowane począwszy od pytań dotyczących możliwości wspólnego opodatkowania małżonków, przez wyliczenie prognozowanej emerytury, jak również składanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych.” - dodaje Katarzyna Krupicka. - „W Białymstoku wideokonsultacje działają od 29 października i nasi eksperci rozmawiali już z ponad pięćdziesięcioma osobami.” - dodaje.

 

Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu spotkania, godzinę przed rozmową, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

 

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W wideospotkaniu może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli uczestnik rozmowy ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do