
E-wizyty działają już w całym kraju, a w Białymstoku od 29 października. Przedstawiamy kilka ważnych porad i wskazówek, z których warto skorzystać podczas rezerwacji lub rezygnacji z wideoporady.
W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną wideokonsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS w całym kraju.
- „Jeśli mamy umówioną e-wizytę w ZUS, a coś nam ważnego wypadło albo już jej nie potrzebujemy, pamiętajmy, by zrezygnować z wideoporady, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny.” – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z wideoporady.
- „Nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemy pozbawiamy inne osoby możliwości skorzystać z nowej usługi.” - wyjaśnia rzeczniczka.
Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty Zakład przekazuje link do rezygnacji z zaplanowanego spotkania, jeśli klientowi coś wypadło, albo już go nie potrzebuje. Apelujemy, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie. Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach, a od 4 listopada można je umówić w całej Polsce. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem.
- „Tematy rozmów są bardzo zróżnicowane począwszy od pytań dotyczących możliwości wspólnego opodatkowania małżonków, przez wyliczenie prognozowanej emerytury, jak również składanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych.” - dodaje Katarzyna Krupicka. - „W Białymstoku wideokonsultacje działają od 29 października i nasi eksperci rozmawiali już z ponad pięćdziesięcioma osobami.” - dodaje.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu spotkania, godzinę przed rozmową, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W wideospotkaniu może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli uczestnik rozmowy ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie