Reklama

Nie złożyłeś wniosku o 300+? Wciąż jeszcze możesz to zrobić

10/09/2021 10:16

Ponad 2,9 mln wniosków złożyli rodzice i opiekunowie o dofinansowanie wyprawki szkolnej dla przeszło 4,1 mln dzieci. Kwota wypłaconych świadczeń 300 plus to 1,1 mld złotych. Wnioski można składać do 30 listopada tylko drogą elektroniczną.

- "Jeśli wniosek nie został złożony do końca sierpnia, świadczenie zostanie wypłacone w ciągu 2 miesięcy od dnia jego złożenia wraz z dokumentami. Gwarancję wypłaty najpóźniej do 30 września mają tylko wnioski złożone do końca sierpnia." - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

 

Raz w roku można otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dla dziecka, bez względu na dochód rodziny. Uczeń nie może mieć więcej niż 20 lat, chyba że posiada orzeczenie o niepełnosprawności, wówczas dodatek na wyposażenie do szkoły przysługuje do 24-tego roku życia.

 

Wniosek oprócz innych danych powinien zawierać numer rachunku bankowego, na który trafi wyplata świadczenia, adres mailowy i numer telefonu. Są to dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS dla osób, które jeszcze swojego konta nie posiadają.

 

W przypadku osób, które nie mają rachunku bankowego, będą musiały go założyć. Mogą skorzystać z opcji bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego.

 

- "Jeśli rodzic bądź opiekun nie  posiada adresu mailowego, musisz także założyć sobie konto mailowe. Może to zrobić za darmo w wybranym przez siebie portalu lub serwisie internetowym." - dodaje rzeczniczka.

 

Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

 

- "Przypomnijmy, że wniosek można złożyć przez  Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Emp@tia, a także bankowość elektroniczną. Jeśli  wniosek wpłynie przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru wnioskodawca otrzyma  na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość wyślemy z adresu [email protected] .  Jeśli wniosek zostanie złożony przez portal PUE ZUS, to potwierdzenie jego wysłania, czyli urzędowe poświadczenie przedłożenia, można sprawdzić na swoim profilu, na liście dokumentów wysłanych." - wyjaśnia Katarzyna Krupicka.

 

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do