Reklama

Koniec wielogodzinnego czekania? ZUS stawia na wizyty rezerwowane

16/12/2025 12:10

Nie chcesz czekać w kolejce do okienka? Zarezerwuj wizytę w ZUS-ie wcześniej. Od stycznia 2026 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.


Rezerwacja wizyt w ZUS-ie to rozwiązanie, które jest dostępne już od ponad 10 lat. Przez ten czas zyskało dużą popularność, a liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na rozmowę z pracownikiem sali obsługi klientów, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania w kolejce do stanowiska obsługi.

 

Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin i godzinę spotkania, co pozwala mu zaoszczędzić czas i lepiej zaplanować dzień. Wizyta w ZUS-ie nie wiąże się ze spędzeniem kilku godzin w urzędzie, lecz z określoną ilością czasu, jaką potrzebujemy na załatwienie swojej sprawy. Dlatego ZUS od nowego roku będzie systematycznie zwiększać dostępność wizyt rezerwowanych, by każdy klient mógł z nich skorzystać – informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego.

 

Jakie są zalety rozszerzonego modelu

Rezerwacja wizyt pozwala zwiększyć komfort w oczekiwaniu na zaproszenie do okienka i zdecydowanie usprawnia obsługę. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami – długie oczekiwanie w kolejce bywa bardzo uciążliwe.

 

System, w którym klient umawia się na wizytę z wyprzedzeniem i mogą korzystać ze wszystkich stanowisk w placówce, został z powodzeniem wprowadzony w formie pilotażu w kilku oddziałach w Polsce. W Poznaniu i Wałbrzychu już ponad 90 procent osób przychodzi do ZUS-u wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.

 

Korzyści z takiego rozwiązania są następujące:

  • doradca może się przygotować do obsługi danego klienta;
  • możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;
  • przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;
  • jasne informacje o terminie i miejscu wizyty przesłane SMS-em.

 

Jak można się umówić na wizytę lub e-wizytę w ZUS

Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS-ie można zarezerwować przez swój profil na PUE/eZUS lub telefonicznie. Do wszystkich placówek w województwie podlaskim można umówić się na spotkanie dzwoniąc pod numer telefonu 86 278 21 78. Można również ustalić termin wizyty bezpośrednio w placówce ZUS, na przykład na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.

 

Ponadto klienci mogą skorzystać z e-wizyty, czyli konsultacji online ze specjalistą. E-wizytę można zarezerwować: na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”, w aplikacji mZUS oraz w aplikacji mObywatel.

 

Czy osoby, które nie zarezerwują wcześniej wizyty, też zostaną obsłużone?

Rezerwowanie wizyt w placówkach nie ogranicza dostępu klientów do ZUS-u. Osoba, która nie umówiła się wcześniej na wizytę, zawsze uzyska pomoc, ale musi się liczyć z tym, że będzie czekać na obsługę lub może wybrać wizytę w innym terminie.

 

Zdarzają się sprawy, które wymagają osobistej wizyty. Jednak wiele z nich można załatwić przez platformę PUE/eZUS lub aplikację mZUS, podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS. Katalog usług dostępnych w kanałach zdalnych jest stale rozwijany. Część osób wybiera jednak rozmowę z pracownikiem ZUS-u na Sali Obsługi Klientów. Wówczas zachęcamy do umówienia wizyt w wybranej placówce.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do