Reklama

Wielka budowa między Wysokiem Mazowieckiem a Łapami. Tak wyglądają postępy w Starej Rusi [FOTO + VIDEO]


Trwają intensywne prace przy największej inwestycji drogowej w województwie podlaskim. Na trasie Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie powstają nowe odcinki dróg, obwodnice i estakady. Sprawdziliśmy, jak przebiega budowa w okolicach Starej Rusi, gdzie widać, jak zmienia się przyszła komunikacyjna arteria regionu.


Od lipca 2024 roku na trasie Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie trwa największa w historii samorządu województwa podlaskiego inwestycja drogowa. Budowa i rozbudowa trzech dróg wojewódzkich – nr 681, 682 i 678 – to przedsięwzięcie, które na zawsze odmieni komunikacyjną mapę regionu. Sprawdziliśmy, jak postępują prace w pobliżu miejscowości Stara Ruś w gminie Wysokie Mazowieckie.

 

Ponad 25 kilometrów nowych i przebudowanych tras

Zakres robót jest ogromny – inwestycja obejmuje modernizację ponad 25 kilometrów dróg, których stan od lat budził zastrzeżenia kierowców. Celem programu jest nie tylko poprawa komfortu jazdy, lecz także zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych oraz usprawnienie komunikacji między powiatami i większymi ośrodkami miejskimi.

 

Dla mieszkańców Wysokiego Mazowieckiego i całej okolicy to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji. Nowe drogi mają skrócić czas dojazdu do Białegostoku, a zarazem uczynić podróż znacznie bezpieczniejszą.

 

Projekt „Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie” to aż 455 mln zł. Wykonawcą jest firma Strabag, a aż 420 mln zł pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021–2027. Pozostała kwota finansowana jest z budżetu województwa oraz państwa. Tak duża skala inwestycji wynika m.in. z ogromu planowanych działań – od nowych tras, przez obwodnice, po rozbudowaną infrastrukturę techniczną.

 

Nowe obwodnice, estakady i infrastruktura towarzysząca

W ramach projektu powstają cztery obwodnice: Łap, Roszek-Wodźków, Broku i Mazur. Mają one odciążyć centra miejscowości od ruchu tranzytowego, który dziś znacząco wpływa na płynność i bezpieczeństwo jazdy.

 

Jednym z najbardziej zaawansowanych elementów są trzy estakady o łącznej długości około 1,7 km. Budowa tych obiektów wymaga precyzyjnych prac inżynieryjnych i jest szczególnie widoczna w terenie. Równolegle trwają roboty przy mostach, kanałach technologicznych oraz infrastrukturze odwodnieniowej. Prace napotkały też pewne wyzwania – m.in. w okolicach terenów lęgowych drapieżnych gatunków ptaków, co wymusiło ograniczenia i korekty harmonogramu.


Na całej długości przebudowywanej trasy można już zobaczyć wyraźnie zarysowany przebieg przyszłej drogi. Wylano już pierwsze warstwy asfaltowe. Obecnie trwają m.in. prace przy układaniu chodników z kostki.


Choć przed wykonawcą jeszcze wiele miesięcy intensywnych prac, harmonogram na ten moment nie jest zagrożony. Zgodnie z planem cała inwestycja ma zostać ukończona do lipca 2026 roku.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama
Reklama
Wróć do