
W Wysokiem Mazowieckiem od kilku miesięcy realizowane są dwie duże i bardzo ważne inwestycje drogowe. Chodzi o przebudowę drogi krajowej nr 66 oraz budową ciągu od ulicy Warszawskiej do ulicy Podlaskiej. Z aparatem przyjrzeliśmy się postępom prac.
Na placu budowy DK66 w Wysokiem Mazowieckiem ostatnio sporo się dzieje. Przypomnijmy, że przebudowywany jest fragment drogi o długości ok. 4 km.
Obecnie najwięcej ciężkiego sprzętu pracuje na odcinku od skrzyżowania z ul. Obrońców Miasta do skrzyżowania z ul. Kościelną. Drogowcy prowadzą tam różnego rodzaju prace ziemne, a także frezują starą nawierzchnię jezdni. Ruch na tym odcinku został tymczasowo całkowicie wyłączony z ruchu.
Intensywne prace trwają też na zamkniętym odcinku ulicy 1. Maja, od skrzyżowania z ulicą Kościelną do skrzyżowania z ulicą Długą. Drogowcy pracują tam nad budową nowego mostu nad rzeką Brok. Trwa tam zbrojenie i betonowanie segmentów obiektu.
Inwestycja obejmie przebudowę konstrukcji drogi krajowej nr 66 do nośności 11,5 tony na oś, wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7 metrów (z budową lewoskrętów na skrzyżowaniach zwykłych), przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowę trzech nowych rond na skrzyżowaniach oraz nowego mostu nad rzeką Brok.
Poza tym w ramach rozpoczętej inwestycji powstaną też nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo–rowerowe, przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Przebudowaniu ulegnie również infrastruktura techniczna, w tym oświetlenie drogowe, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieci elektroenergetyczne, powstanie kanał technologiczny. Wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi oraz zbiornik retencyjno-odparowujący na wody deszczowe. Pozwoli to na prawidłowe odwodnienie przyległych dróg miejskich. Dzięki temu sieć kanalizacji deszczowej w mieście zostanie połączona.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: UNIBEP SA i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Trakt” Sp. z o.o.
Od kilku miesięcy prowadzone są też prace przy największej inwestycji, którą realizuje samorząd Miasta. Mowa o budowie nowej drogi po zachodniej stronie Wysokiego Mazowieckiego. Po jej ukończeniu dojazd do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita będzie możliwy bez przejeżdżania przez centrum miasta. Trasa będzie łączyć docelowo drogę krajową na wlocie do miasta od strony Zambrowa z odcinkiem wylotowym z miasta poprzez włączenie w istniejącą drogę Aleję Niepodległości. Będzie to swego rodzaju mini obwodnica Wysokiego Mazowieckiego. Wokół niej powstaną nowe tereny inwestycyjne, przemysłowo-usługowe oraz mieszkaniowe.
Cała inwestycja została podzielona na trzy etapy. Aktualnie trwa pierwszy z nich związany z budową ciągu Warszawska – Podlaska. Koszt tej inwestycji to 9 mln 400 tys. 400 zł, z czego 4 mln zł to dofinansowanie z Narodowego Funduszu Dróg Samorządowych. Ten etap zaplanowany jest na lata 2020-2022.
Kolejny etap obejmie budowę od ulicy Podlaskiej do Ludowej. W trzecim etapie inwestycji wybudowany ma zostać odcinek od ulicy Ludowej do Alei Niepodległości.
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z inwestycji drogowych prowadzonych obecnie w Wysokiem Mazowieckiem.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie