Reklama

Symboliczne wbicie pierwszej łopaty. Ruszyła budowa obwodnicy Sokół [FOTO+VIDEO]

13/03/2023 16:26

Symboliczne wbicie pierwszej łopaty przy budowie obwodnicy miejscowości Sokoły oficjalnie rozpoczęło prace przy realizacji tej inwestycji. Droga powinna być gotowa jesienią 2024 roku.

Dziś, 13 marca symbolicznym wbiciem pierwszej łopaty przypieczętowano rozpoczęcie prac w terenie przy budowie obwodnicy Sokół. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz rządowych oraz samorządowych m.in. sekretarz stanu w MEiN Dariusz Piontkowski, wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski, wicemarszałek Województwa Podlaskiego Marek Olbryś, członek zarządu Województwa Podlaskiego Marek Malinowski, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego Łukasz Siekierko, Wicestarosta Powiatu Wysokomazowieckiego Waldemar Kikolski czy Wójt Gminy Sokoły Józef Zajkowski.

 

Zebrani zgodni podkreślali, że ta niezwykle ważna inwestycja nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży, ale także da nowe możliwości rozwoju Gminie Sokoły.

- W przypadku nowej drogi powstaną nowe możliwości, nowy potencjał dla inwestorów. Już dostaję sygnały, że rozmawiają z właścicielami działek przyległych, żeby móc tutaj wyprzedzić pewne fakty - powiedział nam wójt Józef Zajkowski.
Józef ZajkowskiJózef Zajkowski

 

- To dobra wiadomość dla prężnej Gminy Sokoły, która rozwija się, która jest bardzo imponująca pod względem rozwoju gospodarczego, rolniczego i ta obwodnica jest takim bypassem, taką żyłą, która będzie rozwijała gminę Sokoły - mówił wicemarszałek Województwa Podlaskiego Marek Olbryś.

 

Jak podkreślał radny Siekierko, budowa obwodnicy Sokół jest swego rodzaju prologiem do modernizacji drogi wojewódzkiej łączącej Wysokie Mazowieckie z Białymstokiem.

- Walka o tę drogę trwa już kilka lat, natężenie ruchu na tej trasie jest ogromne. Mam nadzieję, że do końca roku zostaną ogłoszone przetargi na kolejne etapy i w najbliższych latach pojedziemy już nową drogą na całym odcinku Wysokie Mazowieckie - Białystok - powiedział nam wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego Łukasz Siekierko.

 

W ramach obwodnicy Sokół zostanie wybudowana prawie 4,5-kilometrowa droga w ciągu DW 678, która będzie okalać miejscowość od strony północnej. W ramach zadania zaplanowano budowę trzech rond – na początku i końcu inwestycji oraz na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 671 Sokoły – Jeżewo Stare. Na realizację tego zadania samorząd województwa podlaskiego otrzymał około 27 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. 

 

 
Do przetargu ogłoszonego przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku przystąpiły cztery firmy. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa. Spółka wybuduje obwodnicę Sokół za 46 mln 364 tys. 383 zł 17 gr. Na realizację zadania wykonawca ma czas do połowy listopada 2024 roku. 

 

Przypomnijmy, że trwają również formalne procedury przy realizacji obwodnicy Ciechanowca, na której budowę Województwo Podlaskie otrzymało dofinansowanie z RFRD. W czerwcu ubiegłego roku została podpisana umowa pomiędzy Województwem Podlaskim a Ministerstwem Infrastruktury o przyznaniu 62 mln na realizację tej inwestycji z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Całkowita wartość tego zadania ma wynieść ok. 124 mln zł. Planowany termin oddania do użytkowania obwodnicy Ciechanowca to koniec 2025 roku.

 

 

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Harnaś - niezalogowany 2023-03-14 02:03:18

    Witam i pytam dlaczego nie wybrano firmy z Wys.Maz.Oby nie było jak że Stadionem Hetmana w B-stoku (Obecnie Jagiellonii) Co do obwodnicy prośba o wy profilowanie 2 ,, zakrętów,,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    drogowiec - niezalogowany 2023-03-18 08:12:17

    Nie wybrano ponieważ przetarg odbył się poza powiatem wysokomazowieckim. Na terenie powiatu zawsze wygrywała firma z Wys-Maz albo przetarg był unieważniany np. z powodu braku środków. Dobrze, że nie wygrała firma z Maz. ponieważ tam gdzie budowała drogi zawsze dochodziło do zniszczenia przyległych działek, podnoszenie poziomu dróg, zalewanie w jej przypadku to norma. Cel unikniecie kosztów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama
Reklama
Wróć do