Reklama

Rodzice w Podlaskiem otrzymali już 26 mln zł na wyprawkę szkolną

24/08/2022 12:38

W województwie podlaskim na rachunki bankowe rodziców i opiekunów trafiło już ponad 26 mln zł w ramach programu „Dobry Start”. ZUS w Białymstoku wypłacił już blisko 88 tys. świadczeń. Chcąc otrzymać pieniądze we wrześniu rodzice musza się pospieszyć i złożyć wniosek o świadczenia najpóźniej 31 sierpnia.

- Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” można było już składać od 1 lipca. Ostatnim dniem aby  wypełnić  i przesłać  dokumenty w formie elektroniczne jest 30 listopada. Rodzice mają jeszcze ponad 3 miesiące na złożenie wniosku.  Natomiast, jeśli rodzic chce otrzymać pieniądze jeszcze we wrześniu, to wniosek o wyprawkę szkolną musi złożyć do końca sierpnia. Warto się pospieszyć, bo zostało już nie wiele czasu – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

 

ZUS rozpoczął wypłatę wyprawki szkolnej 18 lipca. Sukcesywnie, kolejni wnioskodawcy, otrzymują świadczenia.

 

- W województwie podlaskim do 11 sierpnia złożono 74 tysięcy wniosków na blisko 108 tys. dzieci. Liczba wypłaconych świadczeń przekroczyła 87 tysięcy, tym samym na konta rodziców i opiekunów z naszego województwa wpłynęło 26,3 mln zł. Wkrótce ZUS przeleje kolejne kwoty na świadczenie „Dobry Start”– dodaje rzeczniczka.

 

ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Z wyprawki szkolnej skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, ponadpodstawowej lub policealnej do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

 

Wnioski o świadczenie na rok szkolny 2022/2023 można składać wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia.

 

Powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia zostanie przekazane na adres mailowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany również we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.

 

Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klientów zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia dokumentów, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do