Reklama

Problem z budową III etapu obwodnicy Wysokiego Mazowieckiego. Oferty przewyższają budżet

Cztery oferty wpłynęły do Urzędu Miasta na budowę trzeciej części obwodnicy Wysokiego Mazowieckiego. Najtańsza z nich przekracza zaplanowany na to zadanie budżet o prawie 8 mln złotych. Samorząd jednak nie unieważnił przetargu. Burmistrz Jarosław Siekierko jest zdeterminowany, by doprowadzić budowę obwodnicy do końca i intensywnie poszukuje brakujących środków na dokończenie tej kluczowej dla odciążenia miasta z ruchu pojazdów ciężarowych inwestycji.

W ubiegłym tygodniu minął czas składania ofert w przetargu dotyczącym budowy drogi od ul. Ludowej do alei Niepodległości w Wysokiem Mazowieckiem wraz z infrastrukturą towarzyszącą, czyli trzeciej części tzw. mini-obwodnicy miasta. W wyznaczonym terminie do magistratu wpłynęły zgłoszenia czterech firm zainteresowanych realizacją tej inwestycji.

 

Samorząd Miasta Wysokie Mazowieckie zaplanował przeznaczyć na to zadanie 11 mln 900 tys. zł, z czego większość tej kwoty, bo aż 11 mln 209 tys. zł to środki otrzymane z rządowego programu Polski Ład. Choć to ogromna kwota okazuje się, że jest niewystarczająca na budowę tej drogi. Najtańsza oferta, która wpłynęła do wysokomazowieckiego Urzędu Miasta, jest o prawie 8 mln zł wyższa.

 

Przypomnijmy, że pierwszą, oddaną już do użytku, część obwodnicy miasta wybudowała firma STRABAG Sp. z o.o., zaś drugą realizuje UNIBEP S.A. z Bielska Podlaskiego. Spółki te mają chęć wykonać również trzecią część obwodnicy. Poza nimi do przetargu przystąpiła firma Szpańscy Jerzy, Jacek, Dawid Czystość Spółka Jawna z Wołomina oraz miejscowe konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Trakt Sp. z o.o. i Zakład Wodociągów Kanalizacji i Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

 

Najtańszą ofertę, opiewającą na 19 mln 849 tys. 750 zł 14 gr złożyło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Trakt Sp. z o.o. i Zakład Wodociągów Kanalizacji i Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. Choć oferta jest dużo wyższa, niż przewidywany budżet na wykonanie tej inwestycji, burmistrz Jarosław Siekierko nie zamierza unieważniać przetargu.

 

Jak powiedział nam włodarz miasta, przyznane z programu Polski Ład środki stanowią około 60 proc. wartości najniższej złożonej oferty.

 

- Nie jest sztuką unieważnić przetarg i naprawdę szkoda byłoby stracić ponad 11 mln zł dofinansowania. Są przecież różne możliwości pozyskania brakujących środków. Urząd Marszałkowski, różnego rodzaju oszczędności, rezerwy. Trzeba po prostu pomyśleć, skąd dobrać te 8 mln – tłumaczy nam burmistrz Jarosław Siekierko.
Jarosław SiekierkoJarosław Siekierko

 

Inwestycja ma być realizowana w latach 2023-2024.

 

Równolegle realizowany był przetarg na budowę ulicy płk. Bolesława Mościckiego między ul. Ludową a aleją Niepodległości. Na wykonanie tego zadania Miasto zaplanowało kwotę 7 mln zł. Jutro (26.01.) ma zostać podpisana umowa na realizację tej inwestycji z konsorcjum firm, w skład którego wchodzą ZWKiEC Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Trakt Sp. z o.o. oraz Elsab Sebastian Wójcicki. Budowa będzie kosztować 5 mln 577 tys. 610 zł 31 gr. Część pieniędzy na to zadanie udało się pozyskać z rezerwy uruchomionej pod koniec ubiegłego roku przez wojewodę podlaskiego.

 

Budowa dróg drożeje

Wyraźny wzrost kosztów budowy dróg obserwujemy już od wielu miesięcy. Można już zapomnieć o cenach z okresu sprzed wybuchy wojny na Ukrainie, kiedy oferty potrafiły być niższe od wartości kosztorysów inwestycji.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do