
Przebudowa drogi krajowej nr 66 na odcinku tzw. „przejścia przez Wysokie Mazowieckie” to największa prowadzona w mieście inwestycja drogowa. Sprawdziliśmy, jak wyglądają postępy prac.
Gruntowna przebudowa ponad 4-kilometrowego odcinka DK66 w Wysokiem Mazowieckiem to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali bardzo długo. W czerwcu ubiegłego roku decyzją Ministerstwa infrastruktury budżet na to zadanie zwiększył się, dzięki czemu można było ogłosić przetarg.
Cała inwestycja realizowana jest przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przy partycypacji kosztów przez samorząd Miasta Wysokie Mazowieckie oraz Polską Grupą Energetyczną. Wykonawca, którym jest konsorcjum firm: UNIBEP SA i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Trakt” Sp. z o.o., prace na placu budowy rozpoczął w listopadzie 2020 roku.
W ramach trójstronnego porozumienia GDDKiA odpowiedzialna jest za prace związane z m.in. przebudową konstrukcji drogi, urządzeń ochrony środowiska, obiektów mostowych, kanalizacji deszczowej, a także sieci gazowej oraz budowę nowych kanałów technologicznych.
Samorząd Miasta Wysokie Mazowieckie przygotował dokumentację projektową. Ponadto Miasto na swój koszt wykona kanalizację sanitarną, wodociąg, kanał ciepłowniczy oraz przebudowę oświetlenia ulicznego. Koszt po stronie samorządu wyniesie ok. 9 mln zł. Samorządowi udało się pozyskać już dofinansowania zewnętrzne na ten cel.
- „To są nasze media, więc my za nie płacimy. Udało się pozyskać już 4,2 mln zł środków zewnętrznych: 3 mln z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i decyzją Sejmiku Województwa Podlaskiego przyznano nam 1,2 mln zł na budowę wodociągu w tej ulicy.” - powiedział nam Burmistrz Wysokiego Mazowieckiego Jarosław Siekierko.
W kompetencji Polskiej Grupy Energetycznej znajduje się m.in. realizacja kablowej komunalnej linii energetycznej, linii średniego oraz niskiego napięcia. Te prace PGE zrealizuje w ramach odrębnej umowy o wartości około 2,5 mln. zł.
Cała inwestycja obejmuje przebudowę konstrukcji drogi krajowej nr 66 do nośności 11,5 tony na oś, wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7 metrów (z budową lewoskrętów na skrzyżowaniach zwykłych), przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowę trzech nowych rond na skrzyżowaniach oraz nowego mostu nad rzeką Brok.
Poza tym w ramach rozpoczętej inwestycji powstaną też nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo–rowerowe, przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Wybudowana zostanie również kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi oraz zbiornik retencyjno-odparowujący na wody deszczowe. Pozwoli to na prawidłowe odwodnienie przyległych dróg miejskich. Dzięki temu sieć kanalizacji deszczowej w mieście zostanie połączona.
Przebudowanym odcinkiem DK66 kierowcy powinni pojechać w sierpniu 2022 roku.
To nie jedyna inwestycja drogowa realizowana aktualnie w Wysokiem Mazowieckiem. Przypomnijmy, że trwają prace przy budowie tzw. mini obwodnicy miasta oraz przy budowie ulic miejskich na osiedlu przy ul. Warszawskiej.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć oraz materiału video obrazujących postępy prac na plac budowy DK66.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie