
W ubiegły piątek, 10 maja 2024 r., uczniowie klas 6, 7 i 8 wraz z nauczycielami języków obcych, wychowawcami, rodzicami i dyrekcją Szkoły Podstawowej Nr 1 im. T. Kościuszki odbyli niezapomnianą, pełną wrażeń i niesamowitych emocji podróż do ośmiu różnych krajów świata.
Celem projektu „Okno na świat- festiwal kultury światowej” było przybliżenie tradycji, historii oraz wielu ciekawostek prezentowanych krajów.
- Nasza eskapada rozpoczęła się w Meksyku, gdzie załapaliśmy się na pokaz meksykańskiego tańca w wykonaniu uczniów klasy 6 A ubranych w typowe dla tego kraju wielobarwne stroje i kapelusze, mieliśmy okazję także spróbować tacosów i nachosów - przekazują nauczyciele języków obcych z SP1 w Wysokiem Mazowieckiem.
Kolejnym przystankiem były Stany Zjednoczone Ameryki. Kraj ten reprezentowali kowboje i cheerleaderki, którzy przy pomocy prezentacji multimedialnej przypomnieli najważniejsze fakty prezentowanego kraju.
Z odległych krajów uczestnicy przenieśli się do Europy lądując w Anglii, gdzie klasa 6 B zaprosiła wszystkich na herbatkę do pałacu Buckingham, spacer po ścisłym centrum Londynu oraz zatańczyła tradycyjny angielski taniec.
- Z Anglii kanałem La Manche przepłynęliśmy do Francji. Piękno tego kraju wyśpiewały Julka i Patrycja z klasy 8 B w piosence pt: „Kocham Paryż” oraz pozostali uczniowie, którzy ubrani we francuskie berety wyartykułowali najważniejsze fakty dotyczące tego kraju. Kolejne kilka chwil spędziliśmy w Niemczech i Włoszech, gdzie Klasa 7 A przywitała nas piosenką w języku niemieckim, a klasa 8 A zaprosiła na smaczne tiramisu i kawkę ‘latte’. W scenerii włoskiej mafii, (która a propos świetnie tańczy Italo disco ) Natalia wyrecytowała wiersz - dodają organizatorzy.
Pozostając nadal w słonecznym klimacie uczestnicy dotarli na walkę byka z torreadorem oraz bitwę na pomidory w Hiszpanii w wykonaniu uczniów klasy 7 B.
Po wyczerpującej, pełnej wrażeń podróży wszyscy wrócili do naszego kraju - do Polski, gdzie klasa 7C przywitała gości polskim chlebem, zatańczyła poloneza oraz przypomniała znane wszystkim słowa piosenki „Polska nasza ojczyzna”.
Ta dwugodzinna, niecodzienna lekcja, która zintegrowała całą społeczność szkolną udowodniła, jak ważna jest metoda projektu w pracy z młodymi ludźmi.
materiał nadesłany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie