
Od dwóch lat Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem lideruje Projektowi AI4Females w ramach programu ERASMUS+, w którym uczestniczą także zagraniczni partnerzy z Hiszpanii, Portugalii, Czech i Grecji. To edukacyjne przedsięwzięcie dobiega końca, dlatego w Wysokiem Mazowieckiem zorganizowano konferencję upowszechniającą projekt. Zostały na niej przedstawione wszystkie założenia projektu, jego ewaluacja oraz wpływ dla uczniów i dla szkół.
Dziś w sali widowiskowo-kinowej Miejskiego Ośrodka Kultury w Wysokiem Mazowieckiem odbyła się konferencja upowszechniająca Projekt AI4Females, którego liderem jest Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem. Jest to przedsięwzięcie, którego celem jest stworzenie innowacyjnych narzędzi służących do edukacji opartej na wzorcach oraz zwalczaniu stereotypów i dyskryminacji ze względu na płeć w dziedzinie STEM, z wykorzystaniem potrzeby zdobycia nowych umiejętności cyfrowych w zakresie technologii AIOT. Cały projekt odbywa się w ramach programu ERASMUS+.
- Projekt dotyczy partnerstwa strategicznego. Tworzymy partnerstwa ze szkołami i organizacjami zagranicznymi. W tym projekcie jest w sumie 6 partnerów, w tym 2 z Hiszpanii i po jednym z Portugalii, Czech i Grecji oraz CKZ w Wysokiem Mazowieckiem jako lider tego projektu. - tłumaczy nam dyrektor CKZ w Wysokiem Mazowieckiem Józef Sokolik.
Jednym z najważniejszych celów całego projektu było ustalenie, w jaki sposób można wykorzystać cyfrowe narzędzia takie jak sztuczna inteligencja, czy Internet rzeczy w celu motywowania dziewcząt do wyboru kierunków kształcenia związanych z nauką, technologią, inżynierią i matematyką.
- Projekt jest tak ukierunkowany na to, żeby pokazać, że te obszary są też miejscem, gdzie dziewczęta, kobiety mogą rozwijać swoją kreatywność i pracować w tych obszarach, czyli tak naprawdę zachęcenie dziewcząt do podejmowania nauki na kierunkach ścisłych i technicznych. My funkcjonujemy w Erasmusie od dawna, to już jest nasz kolejny projekt. Za jeden z nich otrzymaliśmy jako pierwsza w Polsce szkoła kształcąca w zawodach nagrodę Komisji Europejskiej za innowacyjne kształcenie w 2021 roku. - mówi Józef Sokolik.
W tym roku młodzież z CKZ w Wysokiem Mazowieckiem, w ramach Projektu AI4Females, uczestniczyła w spotkaniach w malowniczym portugalskim miasteczku Espinho czy czeskiej Pradze. Ponadto nauczyciele spotykali się na różnego rodzaju spotkaniach roboczych w Hiszpanii oraz Grecji. Wysokomazowiecka placówka, w ramach szkoleń, sama gościła także zagranicznych gości.
Dziś, na spotkanie podsumowujące całe przedsięwzięcie, do budynku wysokomazowieckiego MOK-u przybyli nie tylko przedstawiciele partnerów projektu, ale jest też władze samorządowe i lokalna społeczność. Obecna byłą też grupa uczniów i nauczycieli z Litwy, z polskiego gimnazjum im. Ks. Józefa Obrembskiego z Mejszagoly. Z tym miasteczkiem miasto Wysokie Mazowieckie współpracuje już od wielu lat.
- Bardzo się cieszę, że ta szkoła oferuje różnego rodzaju aktywności, również te poza granicami naszego kraju, korzystając ze środków europejskich – powiedział Starosta Wysokomazowiecki Bogdan Zieliński. - Te projekty tylko świadczą o tym, że szkoła jest niezwykle aktywna w tej mobilności europejskiej. Nasza młodzież jeździ po całej Europie i bardzo się z tego cieszę. Ja chciałbym podziękować instytucji, która zajmuje się tym programem w Polsce, ale też panu dyrektorowi z całym zespołem, który jest zaangażowany w to, aby wszystkie wnioski, które są składane, były jak najlepiej napisane – dodał.
Warto dodać, że dzisiejszą konferencję upowszechniającą realizowany przez CKZ Projekt AI4Females uświetnił występ uczniów Samorządowej Szkoły Muzycznej w Wysokiem Mazowieckiem. Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z całego wydarzenia.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie