
Prawie 10 tys. złotych straciła 39-letnia mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego, która została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku. Ofiarą oszustów padł także 55-latek, który próbował kupić telefon komórkowy przez internet.
Do 39-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Oszust powiedział, że ktoś właśnie próbuje zaciągnąć kredyt w kwocie 18 tys. zł poprzez wykorzystanie jednej z aplikacji bankowych zarejestrowanych na jej dane.
- Mężczyzna, aby potwierdzić swoją wiarygodność, wysyłał kobiecie sms-y z numeru wyświetlającego się jako nazwa jej banku. Następnie poprosił o zainstalowanie aplikacji w telefonie, która miała zablokować złożone wnioski o kredyty. Dodatkowo instruował kobietę co ma robić w swojej aplikacji bankowej, aby nie zostać okradziona. Po wykonaniu tych wszystkich czynności, oszust stwierdził, że kobieta ma zablokowane pieniądze na koncie, i aby je odblokować musi przelać je na konto wskazane przez mężczyznę. 39-latka wykonała przelew natychmiastowy, po czym kontakt z rozmówcą urwał się. Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego łącznie straciła 9 921 zł - przekazuje oficer prasowa KPP w Wysokiem Mazowieckiem mł. asp. Kinga Wlazło.
To nie jedyne oszustwo, którego ofiarą w ostatnim czasie padli mieszkańcy naszego powiatu. 55-latek na jednej ze stron internetowych znalazł kuszącą cenowo ofertę zakupu telefonu komórkowego. Zdecydował się na zakup przez znajdujący się na stronie formularz. Przy finalizacji transakcji mężczyzna opłacił z góry za zamówiony towar.
- Po dokonaniu płatności otrzymał fakturę i informację, że towar zostanie dostarczony do niego w ciągu 5 dni roboczych. Po upływie tego czasu mężczyzna próbował skontaktować się poprzez czat i infolinię ze sklepem internetowym, jednakże nie było to już możliwe. Po sprawdzeniu opinii w internecie okazało się, że nikt z klientów strony internetowej nie otrzymał zakupionego towaru. Mieszkaniec naszego powiatu stracił 1 613 zł - przekazuje mł. asp. Wlazło.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych.
- Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, dzwoniąc pod numer 112. Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego. W przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Dodatkowo przy zakupach internetowy najpierw dokładnie sprawdźmy sklep oraz link strony z jakiej dokonujemy transakcji. Wykonanie tej czynności przed dokonaniem przelewu może uratować nasze pieniądze - przekazuje wysokomazowiecka komenda.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie