Reklama

Kolejne ofiary internetowych oszustów w powiecie wysokomazowieckim

28/04/2025 12:01

Prawie 10 tys. złotych straciła 39-letnia mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego, która została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku. Ofiarą oszustów padł także 55-latek, który próbował kupić telefon komórkowy przez internet.

Do 39-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Oszust powiedział, że ktoś właśnie próbuje zaciągnąć kredyt w kwocie 18 tys. zł poprzez wykorzystanie jednej z aplikacji bankowych zarejestrowanych na jej dane.

 

- Mężczyzna, aby potwierdzić swoją wiarygodność, wysyłał kobiecie sms-y z numeru wyświetlającego się jako nazwa jej banku. Następnie poprosił o zainstalowanie aplikacji w telefonie, która miała zablokować złożone wnioski o kredyty. Dodatkowo instruował kobietę co ma robić w swojej aplikacji bankowej, aby nie zostać okradziona. Po wykonaniu tych wszystkich czynności, oszust stwierdził, że kobieta ma zablokowane pieniądze na koncie, i aby je odblokować musi przelać je na konto wskazane przez mężczyznę. 39-latka wykonała przelew natychmiastowy, po czym kontakt z rozmówcą urwał się. Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego łącznie straciła 9 921 zł - przekazuje oficer prasowa KPP w Wysokiem Mazowieckiem mł. asp. Kinga Wlazło.

 

To nie jedyne oszustwo, którego ofiarą w ostatnim czasie padli mieszkańcy naszego powiatu. 55-latek na jednej ze stron internetowych znalazł kuszącą cenowo ofertę zakupu telefonu komórkowego. Zdecydował się na zakup przez znajdujący się na stronie formularz. Przy finalizacji transakcji mężczyzna opłacił z góry za zamówiony towar.

 

- Po dokonaniu płatności otrzymał fakturę i informację, że towar zostanie dostarczony do niego w ciągu 5 dni roboczych. Po upływie tego czasu mężczyzna próbował skontaktować się poprzez czat i infolinię ze sklepem internetowym, jednakże nie było to już możliwe. Po sprawdzeniu opinii w internecie okazało się, że nikt z klientów strony internetowej nie otrzymał zakupionego towaru. Mieszkaniec naszego powiatu stracił 1 613 zł - przekazuje mł. asp. Wlazło.

 

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych.

- Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, dzwoniąc pod numer 112. Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego. W przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Dodatkowo przy zakupach internetowy najpierw dokładnie sprawdźmy sklep oraz link strony z jakiej dokonujemy transakcji. Wykonanie tej czynności przed dokonaniem przelewu może uratować nasze pieniądze - przekazuje wysokomazowiecka komenda.

Aplikacja ewysmaz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: KPP w Wysokiem Mazowieckiem
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo ewysmaz.pl




Reklama
Wróć do