
Trzy tysiące złotych straciła mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego, która w internecie chciała kupić wielofunkcyjne urządzenie do gotowania. Kliknęła w link przesłany przez rzekomą sprzedającą i przelała pieniądze. Zaraz po tym kontakt z ogłoszeniodawcą urwał się, a 25-latka do chwili obecnej nie otrzymała zamówionego towaru, ani też zwrotu gotówki.
Do wysokomazowieckich policjantów zgłosiła się mieszkanka naszego powiatu i poinformowała o oszustwie podczas zakupu w internecie. Jak przekazuje oficer praasowy KPP w Wysokiem Mazowieckiem, 25-latka na jednym z portali społecznościowych zainteresowała się ofertą sprzedaży popularnego urządzenia wielofunkcyjnego do gotowania. Podczas rozmowy ze sprzedającą, ustaliła cenę urządzenia oraz warunki zakupu.
- Kobieta według podanej instrukcji przez oszustkę weszła w przesłany link, a następnie wygenerowała kod BLIK i przesłała 3 tysiące złotych. Sprzedająca zapewniała, że wyśle towar jak tylko otrzyma pieniądze. Jeszcze tego samego dnia, 25-latka nabrała podejrzeń, że może to być oszustwo. Dokładnie przyjrzała się otrzymanemu linkowi i wtedy zobaczyła, że różni się on od innych dodatkowymi znakami. Kobieta zwróciła na to uwagę rzekomej sprzedającej, a ta ją zablokowała. Do tej chwili mieszkanka powiatu nie otrzymała urządzenia, ani zwrotu pieniędzy - przekazuje asp. szt. Anna Zaremba.
Policja apeluje do mieszkańców o zachowanie ostrożności i rozsądku podczas zakupów w internecie. Warto dokładnie sprawdzać sprzedającego, a także towar, który nas interesuje. Szczególnie weryfikujmy niezwykle atrakcyjne oferty sprzedaży. Może się okazać, że mocno zaniżona cena to tylko przykrywka, a transakcja jest oszustwem.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie