
Trzej radni powiatu wysokomazowieckiego złożyli interpelację w sprawie budowy obwodnicy Zambrowa. Według informacji ministerstwa, przetarg ma być ogłoszony w III kwartale 2025 roku.
Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Wysokomazowieckiego radni Grzegorz Żochowski, Grzegorz Ostrowski i Krzysztof Murawski złożyli interpelację dotyczącą rządowego programu budowy 100 obwodnic. W ramach tego programu planowana jest budowa obwodnicy Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66.
- Z informacji z 7 października 2024 roku czytamy, że wyżej wymieniona inwestycja jest w przygotowaniu, natomiast trzy z pięciu pozostałych planowanych inwestycji w ramach tego programu w województwie podlaskim zostały określone jako inwestycje w realizacji. Dotyczy to miejscowości Sztabin, Suchowola i Białobrzegi. Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku pan Wojciech Borzuchowski informował, że podpisał już protokół z zespołu opiniującego przedsięwzięcie inwestycyjne, który rekomenduje wariant II realizacji tej obwodnicy. - czytamy w interpelacji.
Radny Krzysztof Murawski zwrócił się do starosty z prośbą o wystąpienie do GDDKiA w celu uzyskania informacji, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca planowanej budowy południowo-wschodniej obwodnicy Zambrowa.
- Myślę, że dla nas jako mieszkańców powiatu otwarcie obwodnicy, ominięcie Zambrowa i możliwość dojazdu bezpośrednio do S8 jest bardzo istotnym elementem w strukturze dróg lokalnych i ponadlokalnych - podkreślił radny Krzysztof Murawski.
Starosta Bogdan Zieliński potwierdził podczas sesji, że odbył rozmowy z dyrektorem GDDKiA i uzyskał potwierdzenie wyboru wariantu II.
- Teraz gra toczy się o zabezpieczenie środków, ponieważ on jest droższy od wariantu I, więc jest kwestia wystąpienia do Ministerstwa Infrastruktury o to, aby te środki zostały zabezpieczone, bo wtedy może być ogłoszony przetarg. Wystąpimy do pana dyrektora, aby to przekazał na piśmie, natomiast cały czas monitorujemy sytuację - mówił starosta.
Planowana obwodnica to dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Zambrowa, ale całego regionu, w tym powiatu wysokomazowieckiego. Obecnie kierowcy jadący trasą S8 w kierunku Wysokiego Mazowieckiego czy Czyżewa muszą przejeżdżać przez centrum Zambrowa ulicami Ostrowską, Piłsudskiego, Aleją Wojska Polskiego i Mazowiecką.
Przypomnijmy, że GDDKiA Oddział w Białymstoku rozważała cztery warianty południowo-wschodniej obwodnicy Zambrowa. Wybrany wariant II stanowi alternatywę dla wariantu I w kwestii przejścia przez Wolę Zambrowską. Choć jest uznawany za najlepszy z perspektywy społeczności lokalnej, koliduje z terenami Rodzinnych Ogrodów Działkowych Zatorze, Niezapominajka, Stokrotka i im. T. Kościuszki oraz terenami inwestycyjnymi.
Szacunkowy koszt wariantu II to 197 mln zł, co czyni go drugim najtańszym wariantem spośród rozważanych opcji. Początkowo rekomendowany był tańszy wariant I, jednak obecnie najbardziej prawdopodobny do realizacji jest wariant II.
Z przebiegami wszystkich czterech wariantów południowo-wschodniej obwodnicy Zambrowa można zapoznać się TUTAJ.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.